söndag 2 augusti 2009

500 Cupcakes: The Only Cupcake Compendium You'll Ever Need

Upplagd av hello-emma kl. söndag, augusti 02, 2009
I förgår beställde jag boken "500 Cupcakes: The Only Cupcake Compendium You'll Ever Need" med 500 olika cupcake recept! Jag längtar såå tills jag får den i nästa vecka! :) då kommer det bakas cupcakes! Det finns ju recept för varje dag i ca 1½ år i bara den boken! Hoppas de är bra recept bara! Måtten och texten är på amerikanska med amerikanska mått - har ingen måttsats med cups men en mixer som mäter cups och ounces så det ska nog lösa sig tills jag skaffar en riktig måttsats! Någon som vet var jag kan köpa en sådan? (som verkligen stämmer, för den på lagerhaus som är hjärtformad och en annan som är hjärtformad stämmer inte exakt, 1 cup = 2.5 dl på de måtten men egentligen är 1 cup ca 2.37 dl (1 US cup = 2.36588237 dl enlight googles kalkylator)



Någon som har boken som tycker den är användbar? :)

3 kommentarer on "500 Cupcakes: The Only Cupcake Compendium You'll Ever Need"

Cutecakes-Paulina on 5 augusti 2009 kl. 12:41 sa...

Den här boken skulle jag gilla att ha! Blir kul att följa om du lägger upp recept! Roligt förresten med ny cupcakeblogg att besöka!

åsa - hello sugar! on 6 augusti 2009 kl. 01:10 sa...

så kul att det går att kommentera nu! :)

jag gick smygläste den där boken på williams sonoma, den verkar ha massa skojiga recept!! ska bli kul att se när du börjar baka från den!

åsa - hello sugar! on 6 augusti 2009 kl. 01:10 sa...

så kul att det går att kommentera nu! :)

jag gick smygläste den där boken på williams sonoma, den verkar ha massa skojiga recept!! ska bli kul att se när du börjar baka från den!

Skicka en kommentar

 

Cupcakes 'n' stuff! Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez