måndag 10 augusti 2009

Millionaire's fingers (Hemmagjorda Twix)

Upplagd av hello-emma kl. måndag, augusti 10, 2009



Jag lånade en bok av min moster förra veckan, Choklad. Hittade en hel del smarriga recept i den. I slutet av boken hittade jag ett recept på några kakor som det stod var populära i England, Miljonär fingrar (Millionaire's shortbread). Jag har aldrig hört talas om dessa kakor innan, så jag ville prova att göra dom. Kakan bestod av en mördegsbotten täckt med kola och överdragen i choklad. Tyckte kolan verkade super god. Jag bytte ut mördegsgrunden mot biskvibottnar, vilket inte var så smart.(biskvi bottnarna blev inte lika hårda som mördegsbottnarna skulle blivit) men det funkade iallafall! Och riktigt goda blev det! Som hemma twix nästan! (om jag skulle gjord mördegsbottnar, blir det nästa gång!)

Nu ska jag ner och baka chocolate peanut butter cupcakes! Sen när posten har kommit, ska jag springa ut och kolla om min cupcake bok ligger och väntar på mig. :)

0 kommentarer on "Millionaire's fingers (Hemmagjorda Twix)"

Skicka en kommentar

 

Cupcakes 'n' stuff! Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez