söndag 16 augusti 2009

Rocky Road Fudge

Upplagd av hello-emma kl. söndag, augusti 16, 2009



Jag hade ungefär en halv burk kondenserad mjölk över sen jag gjorde miljonär fingrarna så jag hittade det här receptet som jag ville göra! (Gjorde halva satsen eftersom jag bara hade ½ burk kondenserad mjölk)
Mamma & min bror Viktor tyckte att de blev hur goda som helst och belv näst intill galna i dem!

Ingredienser:
200 g vit choklad
200 g mjölkchoklad
25 g smör
1 burk (397 g) sötad kondenserad mjölk
3 tsk vaniljsocker
2,5 dl minimarshmallows
2 dl jordnötter (eller andra nötter)
200 gr Dumlekola

Gör så här:
1. Klä en mindre form, ca 20×25 cm, med bakplåtspapper.
2. Bryt/hacka chokladen i bitar. Smält choklad, smör och den kondenserad mjölk över vattenbad.
3. Rör då och då tills alltsammans smält samman till en slät smet. Låt svalna något och rör sedan ner vaniljsockret.
4. Blanda sist i Dumlekolorna, marshmallows och jordnötter – rör inte för mycket för då smälter Dumlekolorna och marshmallowsen.
5. Bred ut smeten i formen och frys minst 4 timmar.
6. Skär i lagom stora portionsbitar, förvaras i frysen.

Källa: http://www.saltpeppar.se/blog/?p=2510








Dumle, mums!

2 kommentarer on "Rocky Road Fudge"

åsa - hello sugar! on 17 augusti 2009 kl. 08:18 sa...

jag tycker det lät grymt gott med rocky road fudge!!

Anonym sa...

De här är riktigt SMARRIGA!!!

Skicka en kommentar

 

Cupcakes 'n' stuff! Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez