lördag 19 december 2009

Holiday pops!

Upplagd av hello-emma kl. lördag, december 19, 2009


Efter många läxor och prov hade jag äntligen tid till lite pyssel o bak! Förra helgen gjorde jag Bakerellas holiday cake pops! Det tog vääldigt lång tid att göra dem och så var det mycket pill, men det var kul och man hade något att göra! :)
Egentligen skulle man ha färgade candy melts men eftersom jag inte skulle beställa något annat från Kakburken som man kan köpa candy melts ifrån så använde jag mig av vit choklad och livmedelsfärg. Först smälte jag chokladen och när den var smält blandade jag i färgen och det såg fint ut så jag doppade första klubban och dekorerade den, satte den på torkning. När jag skulle doppa nästa hade chokladen att klumpat ihop sig och den ville inte smälta igen! Jag hällde i lite grädde och olja så chokladen lättade upp sig och det funkade, förutom att det blev väldigt mycket svårare att jobba med den och resten granarna blev inte så fina som den första (inte den främsta på bilden) men det blev gott iallafall!
Smaken är choklad/kaffe - mums!


Rudolf med röda mulen!



Tomteluvor!




5 kommentarer on "Holiday pops!"

Danielle on 21 december 2009 kl. 05:16 sa...

Herregud så söta! Allihopa! Hur ska någon våga förstöra dem genom att stoppa dem i munnen?

bagerskan on 24 december 2009 kl. 03:59 sa...

God jul vännen, hoppas du får en riktigt mysig jul!
Kramar Karin

åsa - hello sugar! on 5 januari 2010 kl. 13:03 sa...

alltså, helt fantastiskt fina jul-pops!! förstår att det var mycket pill men resultatet blev ju helt klockrent!!

Linda on 5 januari 2010 kl. 15:05 sa...

Så otroligt söta de blev! Verkligen lika fina som bakerellas ju! Pops är verkligen otroligt mycket jobb...

Moster Ida sa...

Dessa små söta klubbor är något av det godaste jag har ätit :o) Dom står på min önskelista inför kommande jul...om typ 10 månader. Kram Ida

Skicka en kommentar

 

Cupcakes 'n' stuff! Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez