onsdag 24 mars 2010

Peanut Butter Brownies

Upplagd av hello-emma kl. onsdag, mars 24, 2010

Nomnomnom, brownies! <3 yumyum, peanut butter! <3

Två saker jag älskar och tillsammans är det hur gott som helst! Gick åt på bara ett par dagar och jag åt verkligen inte upp 90 % av dom helt själv!

Peanut Butter Brownies:

115g smör
200 gram hackad ljus choklad
1/2-3/4 dl jordnötssmör
1/2 dl kakao
3 stora ägg
2.4 dl (1 cup/200g) socker
2 tsk vaniljsocker
2.4 dl (1 cup) mjöl
1 ½ dl jordnötssmör
1 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker

Sätt ugnen på 175 C.

Klä bottnarna och sidorna av en ungssäker form med aliminium folie och smöra. (eller använd en aluminium plåt och smöra)

Smält smöret i en kastrull. Tillsätt hackad choklad och jordnötssmör, rör om. Låt smälta samman. Ta bort från spisen och vispa (för hand) i kakao tills allt är slätt. Tillsätt äggen, ett i taget och vispa tills allt är en smet. Blanda sedan i sockret, vaniljsockret och mjölet.

Blanda jordnötssmöret med florsockret och vaniljsockret tills allt är en röra.

Häll smeten i formen. Klicka ut jordnötssmörsblandningen på smeten och dra en kniv i det så den sprids ut.

Grädda i 30-35 minuter. Låt svalna helt. Skär i bitar och förvara i kylskåp.
(Glöm inte! Brownies är såå mycket godare dagen efter de gräddas.)

5 kommentarer on "Peanut Butter Brownies"

Ida sa...

Åh vad goda dom ser ut! Jag älskar oxå choklad-jordnötssmör kombinationen :o)

tora on 26 mars 2010 kl. 10:05 sa...

Mmmm ser så gott ut! jag verkligen älskar brownies, och jag måste säga att dina ser underbara ut :)

Susann & Göran on 18 april 2010 kl. 12:25 sa...

Detta är de absolut godaste brownisarna som jag ätit!! :)

Emma on 15 april 2012 kl. 01:29 sa...

Jag provade detta recept och det blev lite konstigt :S nu är de iof. varma fortfarande men ändå. Jag vet inte om jag gjort rätt.. jag gjorde allt efter receptet, fast jag använde bakpapper istället för aluminiumfolie och hade i 2 dl socker istället för 2,4 (jag använde marabou så tyckte de skulle bli för sött annars). Sen den här jordnötsmörsblandningen man ska ha på, den blir ju jättetorr med bara florsocker o vaniljsocker i så jag förstod inte hur man skulle kunna sprida ut det bra med såna torra klumpar i, så jag blandade i liite mjölk för att det skulle bli mer medgörligt. Sen så började de lukta lite bränt efter bara 15 min, så jag tog ut plåten. :S jag använde mig av en hel bakplåt, kanske för stort? Vad tror du jag gjorde fel?

Sandra sa...

Mkt goda blev dom :-) tack för receptet!

Skicka en kommentar

 

Cupcakes 'n' stuff! Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez