onsdag 30 september 2009

Hello Kitty Cake!

Upplagd av hello-emma kl. onsdag, september 30, 2009


Ljusa tårtbottnar med Dr Oetkers tårtfyllning med jordgubbssmak & swiss merengue buttercream.

Min andra tårta jag gjort! (Fast den första med Hello Kitty)
Gjorde denna till mitt och min lillebrors kalas i helgen, han hade ingen talan i vad jag skulle göra och jag älskar Hello Kitty därför gjorde jag en Hello Kitty tårta!
Blev faktist riktigt nöjd! Tog 1 hel dag och göra, från morgon till kväll. Använde hemmagjord MMF. Den tog riktigt lång tid o kavla ut! Den ville bara dra ihop dig och var jättesvår att få utkavlad och platt. Men den blev ju bra till sist!
Det blev en stor tårta så den blev inte helt uppäten, det som var kvar var vi tvugna att slänga för vi äter inte så mycket tårta i denna familjen. Innan den åkte i soptunnan (D':) så högg jag in på den bokstavligt ^^ Hela mitt ansikte var fullt med tårta när jag ätit klart! ^^

7 kommentarer on "Hello Kitty Cake!"

Anonym sa...

Vilken fiin! Ser jätte proffsigt ut!

Cutecakes-Paulina on 5 oktober 2009 kl. 02:45 sa...

Tack så mycket för kommentaren om tårtan!
Vilken fin Hello-Kitty tårta du har gjort, verkligen!

åsa - hello sugar! on 5 oktober 2009 kl. 02:51 sa...

åh vilken snygg och proffsig hello kitty tårta! ser ju ut som du gjort sånna hela livet! :)

jag använde dubbla formar på mina prinsesscupcakes. jag bakade i en form och satte på en till form efteråt och knöt ett band runt så den inte skulle "sticka ut". :)

åsa - hello sugar! on 7 oktober 2009 kl. 11:40 sa...

ja, jag ska bearbeta almi så de älskar cupcakes, sen kommer de absolut att låna ut till dig med!!! :)

Hanna on 9 oktober 2009 kl. 09:14 sa...

Väldigt fin och gullig blogg. ^.^ :)

Hanna on 15 oktober 2009 kl. 08:14 sa...

SV: Tack. :) Längtar tills den nya Twilight filmen kommer på bio. Ska du se den? kram

Hanna on 9 november 2009 kl. 04:12 sa...

Vilken underbar tårta! Säljer du tårtor..?

Skicka en kommentar

 

Cupcakes 'n' stuff! Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez