fredag 18 september 2009

Macarons

Upplagd av hello-emma kl. fredag, september 18, 2009
Gjorde mina allra första macarons förra veckan och de blev riktigt, riktigt goda! Tycker iallafall verkligen ni ska testa på dessa söta kakor!
följde detta receptet på engelska och har inte lust att översätta det just nu så länkar bara: http://www.seriouseats.com/recipes/2007/10/how-to-make-macarons-recipe.html



Choklad, jordgubb och pepparmint macarons med vit choklad ganache. (som inte riktigt blev någon ganache för den var för lös så jag vispade i florsocker och det blev jättegott!

3 kommentarer on "Macarons"

jea on 19 september 2009 kl. 05:12 sa...

Åh det där skall jag prova på :)

jea on 19 september 2009 kl. 08:26 sa...

sv, Tack för fina kommentaren, så glad jag blir :)

Glömde ju att säga att jag verkligen gillar din blogg.

Kajsas kondis on 21 september 2009 kl. 05:38 sa...

Jag tyckte de blev jättefina! Lät häftigt med pepparmintsmak. Vilken ursöt kopp du har också!

Skicka en kommentar

 

Cupcakes 'n' stuff! Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez